Почетак > Grad Beograd > Kako do profitabilnog biznisa?
Kako do profitabilnog biznisa?
- By Vladimir Ilic
- август 2nd, 2023
- Grad Beograd
- 0 comments
U poslednjoj deceniji broj privatnih preduzetnika je značajno skočio. Fleksibilno radno vreme, rad od kuće, ušteda goriva i mogućnost stvaranja pasivne zarade su samo neki od razloga zbog kojih se veliki broj ljudi odlučuje za pokretanje posla u privatnoj režiji. Ukoliko i vi želite uspešan projekat, nastavite sa čitanjem teksta, jer vas u narednim redovima upravo očekuju saveti za vođenje profitabilnog biznisa.
Razmislite da li ste spremni
Vođenje privatnog posla nije nimalo jednostavan zadatak. Kako na samom početku verovatno nećete imati puno poslovnih saradnika, održivost biznisa će zavisiti isključivo od vaših specifičnih znanja i veština. Pored toga što će oduzimati puno vremena, kreiranje uspešnog biznisa će od vas ujedno iziskivati i konstantan rad, trud i odricanje, a da ne pominjemo tek da uvek postoji određena verovatnoća da biznis model propadne. Zato bi na početku trebalo da dobro razmislite da li ste spremni za ovaj poduhvat te da detaljno razradite plan i program budućeg projekta.
Privatan biznis nije samo zarada
Iako mnoštvo ljudi na pomen biznismena pomisli na čoveka koji malo radi a puno zarađuje, istina je na početku sasvim drugačija. Na putu do pasivne zarade, novopečeni biznismen bi trebalo da provede mesece i godine u kancelariji, a sve u cilju unapređivanja projekta, ali i svojih sposobnosti. Treba raditi na komunikaciji sa klijentima, učiti digitalni marketing, razmišljati nekoliko koraka unapred te razvijati mnoge druge veštine. Dakle, imajte na umu da vođenje biznisa nije tako jednostavno, te ga nikako ne posmatrajte isključivo kroz zaradu. Takav odnos prema poslu vas samo može sputavati.
Budžet zavisi od ideje i obrnuto
Finansije su nemerljivo bitan faktor za pokretanje privatnog biznisa, ali svakako ne i presudan. Vredi napomenuti da mnogo toga zavisi i od samog biznis modula za koji ste se opredelili. Primera radi, ukoliko ste se odlučili za nekretnine (kupoprodaja ili rentiranje na „veliko”) biće potrebno da izdvojite puno novca za kupovinu stanova, renoviranje i oglašavanje. Sa druge strane, ako recimo želite da pokrenete biznis sa prodajom majica, izdaci će biti značajno niži. Na vama je da kreirate perspektivni biznis plan, te u skladu sa tim izdvojite potreban novac. Ideja zavisi od budžeta, ali i budžet zavisi od ideje.
Iskoristite moć društvenih mreža
Najbolji način za oglašavanje će nesumnjivo biti društvene mreže. Napravite nalog na Instagramu, pronađite dobar obrazac za objave (post template), izbacujte interesantne objave i obavezno platite oglašavanje. TikTok se takođe nameće kao još jedna korisna platforma za reklamiranje, pa preporučujemo da razmotrite i tu opciju. Sve što je potrebno jeste da „kačite” kratak video sadržaj na vaš nalog, te tako ostalim članovima predstavite svoj biznis. Naravno, ne smete da izostavite i Facebook oglašavanje.
Budite unikatni
Kreiranjem naloga na popularnim društvenim mrežama preći ćete prvi korak ka stvaranju vašeg brenda. Na vama je da se potrudite da sadržaj bude unikatan, privlačan i zabavan ciljnoj publici, a verujemo da će rezultati doći vremenom. Jednom kada profili postanu popularni, moći ćete da organizujete nagradne igre (giweaway) ili eventualno napravite svoj merch (majice, šolje, duksevi i sl.). Potrudite se da popularnost iskoristite na pravi način i ne dozvolite da vas ponese slava.
Čuvajte, ulažite i povremeno trošite
Prvi zarađeni novac ne bi trebalo da olako potrošite, a naročito ne zbog svog prethodno uloženog truda. Nabavite kovertu u kojoj ćete čuvati vašu zaradu i upotrebite je samo u slučaju nužnih izdataka. U trenutku kada izdvojena cifra postane visoka, potrudite se da pravilno rasporedite novac. Savetujemo da koristite metodu 50-30-20, odnosno da 50% novca vratite u kovertu za čuvanje, 30% ponovno uložite, a 20% potrošite na željene aktivnosti.
Konsantno učite
Upravljanje privatnim biznisom će od vas zahtevati da radite poslove sa kojima se do sada niste susretali. S tim u vezi, trebalo bi da poradite na svojim veštinama u svim poslovnim sferama. Od komunikacijskih veština pa sve do računovodstva, potrudite se da svakim danom naučite nešto novo. To će se svakako odraziti i na vaš posao. Zapamtite da je napredak uvek dobrodošao.
Ne plašite se grešaka
Sasvim je normalno da čovek s vremena na vreme povuče neki pogrešan potez. Kao posledica umora, stresa ili konstantnog rada, takav splet okolnosti je neizbežan, tako da bi se trebalo navići na vreme. To ne znači da treba zaboravljati na svaku grešku, već da bi iz svake trebalo izvući nešto korisno. Bez obzira na to kolikih je razmera, neka svaka vaša greška posluži kao razlog za dodatno unapređivanje. Nadamo se da su naši saveti bili od pomoći!
Tags:
Kategorije
Najčitaniji postovi
Najbolji bazeni u Beogradu i okolini 10 najboljih po našem izboru!
јул 2nd, 2023
Opustite se i uživajte ovog leta pored bazena Ima li nečeg privlačnijeg […] Read More
Top 5 second hand prodavnica u Beogradu
април 25th, 2023
Kultura kupovine u second hand prodavnicama Sjajan je osećaj kupovati iz druge […] Read More
Najbolji koktel barovi u Beogradu: Top 7 po našem izboru!
јун 5th, 2023
Šta koktel čini tako privlačnim pićem? Danas postoji neverovatno bogat izbor koktela, […] Read More
Top 7 pljeskavica u Beogradu po našem izboru
октобар 17th, 2023
U potrazi za dobrom pljeskavicom u Beogradu Na pitanje koja je najpopularnija […] Read More
Ostavite komentar